Як отримати статус інвалідності з 1 січня 2025 року?
Дата: 31.01.2025 14:06
Кількість переглядів: 23
1 січня 2025 року стартувала масштабна реформа: на зміну МСЕК прийшла система оцінювання повсякденного функціонування. Проходження шляху до статусу інвалідності значно спрощується, адже більшість процесів скорочено та цифровізовано. Усі етапи для оцінювання фіксуються в електронній системі, що унеможливлює корупційні зловживання.
Як отримати статус інвалідності з 1 січня 2025 року?
Етапи проходження оцінювання повсякденного функціонування особи
- Людина звертається до свого лікуючого лікаря будь-якого закладу (державного, комунального чи приватного).
- Лікар створює в електронній системі щодо оцінювання повсякденного функціонування особи направлення на оцінювання і прикріплює всі необхідні документи в електронному вигляді. Пацієнту потрібно підготувати паспорт громадянина України та інші персональні документи, медичну документацію, яка підтверджує діагноз, документи, що засвідчують причини інвалідності (за наявності). Документи можна подати у паперовій формі для їх сканування у закладі охорони здоров’я під час формування направлення на оцінювання.
- На цьому етапі спільно з лікарем людина обирає заклад, куди їй зручніше звернутися і де є експертна команда за потрібним профілем, а також форма розгляду.
- Адміністратор команд отримає сформоване лікарем направлення через електронну систему, перевірить його та додані до нього документи на повноту та відповідність затвердженим вимогам. Після перевірки адміністратор поставить справу в чергу на найближчий доступний час.
- Далі людина отримує на електронну пошту сповіщення про місце і час оцінювання.
- Якщо в людини немає електронної пошти, вона зможе отримати рішення експертної команди рекомендованим листом, також інформація буде доступна лікуючому лікарю.
- Особі та лікарю повідомлятимуть лише дату та час розгляду; склад експертної команди залишається невідомим для всіх учасників.
- У день оцінювання членам експертної команди відкривається доступ до даних особи. У призначений час експертна команда проводить оцінювання повсякденного функціонування, у разі потреби направляє на додаткове медичне обстеження (така можливість дозволяється лише один раз, щоб не затягувати прийняття рішення); приймає рішення щодо встановлення чи не встановлення інвалідності.
- Експертна команда формує рішення, кожен лікар його підписує, і це рішення замінює собою довідки МСЕК. Воно буде містити не тільки статус інвалідності, а й рекомендації та призначення, зокрема, щодо ІПР.
- Розгляд справи експертною командою повинен бути завершений не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття медзакладом електронного направлення до розгляду.
- Якщо людина не згодна з рішенням експертної команди, вона має право його оскаржити. Це можна зробити через звернення до Центру оцінювання функціонального стану особи, для цього потрібно надіслати скаргу на його адресу.